Lorem Ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit
TWITTER GPLUS FACEBOOK BEHANCE PINTEREST

کارگاه تحول آینده‌ی کسب‌و‌کار

کارگاه تحول آینده‌ی کسب‌وکار توسط لابراتوار نوآوری شهری و به صورت مشخص برای کسب‌وکارها طراحی شده است. در این کارگاه اعضای کلیدی کسب‌وکارها علاوه بر آموزش مهارت لازم برای تدوین برنامه‌های راهبردی به کمک آینده‌پژوهی، این مهارت را تمرین کرده و به تدوین مدل‌های جدید کسب‌وکار در بستر آینده‌های مطلوبشان می‌پردازند. در پایان کارگاه نیز گواهینامه‌هایی با امضای مشترک موسسه‌ی Design Futures Initiative در سانفرانسیسکو اعطا خواهد شد.

در سال ۲۰۰۷ شرکت نوکیا حدود نیمی از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشت. با این وجود، ۱۰ سال بعد نوکیا تقریبا هیچ جایگاهی در این بازار نداشت. تاریخ کسب و کار‌ها پر از داستان‌های سقوط شرکت‌هاست. شرکت‌هایی مانند بلاک‌باستر، هواپیمایی پان‌آم، کوداک، زیراکس، یاهو، مای‌اسپیس، پولاروید، اِی.‌او‌.ال و… فقط نمونه‌های معروفی هستند که ما از آن‌ها با خبر هستیم. تمام این شرکت‌ها در دوره‌ای اوج کسب و کارخود را تجربه کردند و در سال‌های نه چندان دور بعدی هم طعم شکست و نابودی را چشیدند. این موضوع عموما به این دلیل است که کسب و کارها در تشخیص و درک تغییراتی که در محیط اطرافشان رخ می‌دهد ضعیف عمل می‌کنند و نمی‌توانند کسب و کار خود را برای مواجهه با این تغییرات آماده کنند. سوال اینجاست که چطور می‌شود از چنین وقایعی جلوگیری کرد و با اعمال تغییرات صحیح و به موقع از نابودی جلوگیری کرد و به سمت پایداری کسب و کار حرکت کرد؟

    مباحث کارگاه

    در این کارگاه به آموزش تکنیک‌های آینده‌پژوهی از جمله دیده‌بانی آینده، سناریونگاری و پس‌نگری و همچنین ترسیم بوم کسب‌وکار پرداخته می‌شود و شرکت‌کنندگان از نزدیک با مراحل اجرایی این فرآیند‌ها آشنا می‌شوند.

    کارگاه برای چه کسانی مناسب است؟

    کارگاه برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مناسب است. (برای افزایش بهره‌وری کارگاه در مقیاس‌های بزرگتر نیاز به بازطراحی خواهد بود.) مخاطب اصلی کارگاه کسب‌وکارهایی در اوج شکوفایی اقتصادی و سهم بازار هستند. ما باور داریم که برنامه‌ریزی برای آینده‌ها متلاطم از همین نقطه شروع می‌شود.

    خروجی‌های کارگاه

    در پایان کارگاه، تیم شرکت‌کننده علاوه بر کسب مهارت و ابزار لازم برای تکرار مراحل در نوبت‌های بعدی، بسته‌ای از سناریوهای آینده‌ی کسب‌وکار خود و استراتژی‌های مواجهه با آن‌ها را نیز با کمک گردانندگان کارگاه تولید خواهند کرد.

    مزیت‌های کارگاه

    • امضای سند NDA و رازداری برگزارکنندگان کارگاه.
    • تحقیقات پیش از آغاز کارگاه با توجه به حوزه‌ی فعالیت کسب‌وکار و استفاده از نیروهای متخصص توسط تیم برگزاری در صورت امکان.
    • اعطای گواهینامه با امضای موسسه‌ی DFI که از معتبرترین موسسات بین‌المللی در زمینه‌ی آینده‌پژوهی و طراحی است.
    • برگزاری کارگاه در نوبت‌های اختصاصی و تمرکز روی یک کسب‌وکار.
    • ارائه‌ی بسته‌ی کامل ابزارهای مورد استفاده در کارگاه برای استفاده‌‌های بعدی.

    به باشگاه شهرآینده بپیوندید ...

    لابراتوار ما

    تهران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بلوار آزادی، پلاک 45

    ارتباط با ما

    En