Lorem Ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit
TWITTER GPLUS FACEBOOK BEHANCE PINTEREST

«کریپتوپارک»

رویداد مرور پروژه‌

 
اولین رویداد از سری رویدادهای ۵۱۵ (رویداد‌هایی که ساعت ۱۵ روز پنجشنبه به اشکال و با موضوعات مختلف در لابراتوار نوآوری شهر آینده برگزار خواهند شد.) به مرور پروژه‌ی «کریپتو-پارک» می‌پردازد. برج کریپتوپارک یک واحد استخراج رمز-ارز (Cryptocurrency) است که خود را در قالب یک پارک آبی بلند‌مرتبه پنهان کرده‌است.‌ علاوه بر قابلیت دور زدن تحریم‌ها در دوره‌ی پسا-برجام، این پارک آبی به خنک‌سازی تجهیزات نیز کمک می‌کند.
به گفته‌ی طراحان پروژه، «پروژه‌ی کریپتو-پارک، به دنبال راهی برای خروج از بحران اقتصادی کشور، به شیوه‌ای کنایه‌آمیز برای تاکید بر وخامت شرایط فعلی است. در این پروژه، معماری به عنوان وسیله‌ای برای تاکید و انتقال پیامی سیاسی-اقتصادی عمل می‌کند. پروژه می‌کوشد از چهارچوب‌های رایج دیسیپلین معماری برای رسیدن به هدف خود، فراتر برود.»

این پروژه در ابتدا برای شرکت در مسابقه‌ی مفهومی ساختمان‌های بلندمرتبه، ایوولو (‌eVolo) طراحی شده و در ادامه توجه زیادی را در محافل معماری و رمز-ارز به خود جلب کرده‌است. گزارشات و پوشش رسانه‌ای این پروژه را می‌توانید در آرک‌دیلی، دیزاین بوم و بیت‌کوینیست ببینید.

در ابتدا ماهان مهرورز به همراه پویان بیزه خوش‌آمدگویی و با توضیحاتی شروع رویداد رو اعلام کردند؛

در ادامه، رامتین طاهریان به نمایندگی از گروه طراحان پروژه به معرفی پروژه پرداخت؛

پس از یه وقفه‌ی کوتاه و پذیرایی از مهمانان، پنل گفتگو تشکیل شد و اعضا به بحث و گفتگو پیرامون پروژه پرداختند؛

طراحان پروژه

رامتین طاهریان‌، ایلیا عطارپور، دادبه محبی گیلانی

اعضای پنل

امیربهادر اشرف‌زاده، آرش اکبری (رسانه‌های تعاملی کدان)، امیرحسین طاهری‌ (دفتر معماری شیوه دگردیس)، محمدحسین عظیمی‌ (استودیو طراحی رزماری)، ماهان مهرورز‌ (شهر آینده)، حسین مدنی (مجله‌ی گیتانما)

دبیر پنل

علی شیخ‌الاسلامی

تاریخ برگزاری

پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸

محل برگزاری

نحوه شرکت در رویداد

تاریخ برگزاری این رویداد گذشته است.

به باشگاه شهرآینده بپیوندید ...

لابراتوار ما

تهران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بلوار آزادی، پلاک 45

ارتباط با ما

En